Monday, August 24, 2009

PaGi RamadhaN ke 4...



Salam..

Selamat pagi semua. Hari ini dah masuk 4 hari kita puasa. Alhamdulilah kerna masih diberi kesempatan untuk terus bersama. Rasa kejap je dah 4 hari pose. Alhamdulilah pagi ini solat subuh kat KUO. Dapat jumpa sahabat2 lama. Lama tak jumpa fadiri dan faizol. Rindu kat kawan seangkatan. Setakat ini tidak berkesempatan lagi nak solat terawikh kat KUO. Solat terawikh Kat Kolej amat meriah. Ramai yang solat. Rasanya dalam 1200 org ada. Teringat solat kat kampung. Tak ramai pun. Adalah dalam 25 org itu pun org tua2 je. Inilah antara masalah kat kampung. Orang muda mudi kat U setakat ini alhamdulilah. Apakah kerana kat kampung solat 20 rakaat menyebabkan org tak ramai dapat. Kat kolej solat 8 rakaat. Angka yang besar dilihat berat. Benarkah? sebenarnya tak juga. Hal ini kerna Solat kat kolej habis dalam pukul 9.45 mlm. Kat kampung pun sama. Entahlah. Mybe kerna suasana kot. Bila kat kolej ramai2 turun solat so jadi lebih bersemangat. Aku harap semua ini akan berkekalan apabila muda mudi ini balik ke kampung atau berkelana. Membawa benih2 Islam di mana jua berada. Islam umpama Lilin yang menyinari alam. Menyedari masalah ini , satu kempen akan dijalankan. Kempen GENG KITA. Bukan macam cerita geng upin ipin. Semoga usaha mengembalikan muda mudi kepada Islam akan berjaya.
Stakat ini, aku sahur dengan kawn2. Beli je. kalau kat umh bangun terus makan je. Biaslaah dah siap. kat sini kena sediakan sendiri. namun seronok sahur sama kawan2. Tahun depa dah takde peluang. So hayati masa yang ada. Semalam aku tak masuk kuliah MT. Semua ni gara2 lewat bangun. Apabila dah lewat tak masuk padahal dah sampai kampus. Malu kot. Kawan kata Pensyarah panggil nama aku. Habislah aku. Heheheh.. tertidur punya pasl . Malu rasaya. Apa pun ia memberi aku pengajaran berguna. Jgn dah nak kuliah, nak rehat. Sem ini agak ringan dan lapang namun aku tidak gunakannya dgn sebaik mungkin. Sekatat ini asyik main2 je. Kerja asyik lambat.. Entahlah. Bila lah nak berubah ini. Inysallah ingat nak balik weekend ni cos 31 cuti Merdeka jatuh hari Isnin. Aku selasa takde KUliah. hehheeh.. rindu kat family... Merdekakah kita? oklah. Nak tidur jap. Sedih kerna Liverpool kalah lagi. sedih sedih.......

* tingkat amalan sementara di beri peluang..
seronok buka pose ramai2 kat foyer..

No comments:

Post a Comment