Monday, August 31, 2009

Emak dan AyaH aku..

Salam...

Selamat pagi semua. Aku menulis lagi. Alhamdulilah solat subuh kat surau. Jemaah semakin kurang tidak seperti awal2 pose. Biasalah tu... Pagi ini kita dikejutkan dengan kenaikan minyak. Entahlah aku pun tak faham. Minyak asyik naik je tahun ni walaupun aku tahu Malaysia antara pengeluar minyak dan Kita ada Petrones yang mencatatkan keuntungan berbilion setahun. Selain isu minyak, sekarang tengah hangat dan panas dengan isu kartina dengan sebatannya. Kata Malaysia negara Islam, so sepatutnya tak jadi isu. Isu lain ialah bantahan penbinaan kuil oleh penduduk seksyen 23 dengan kepala lembut. Isu ini yang amat aku geram dan kecewa. Entah apa punya kepala diorang ni pun aku tak tahu. Perkara cam ni boleh menggugat keamanan dan ketenteraman kita semua. Fikirlah sebelum bertindak. Malu aku sebagai umat Islam. Perbuatan diorang memalukan Islam sahaja. Harap perkara ini dapat selesai dengan baik. Ini antara yang berlaku disekeliling kita. Kita kena ambil tahu sebagai rakyat dan umat Islam. Sebenarnya nak tulis tentang emak dan ayah...


Inilah emak dan ayah aku. Ayah aku cikgu. Aku pula bakal cikgu. Garang orgnya tapi cool je. Tak banyak cakap tapi bila cakap menyusuk kalbu. hehhhe.. Jgn marah he ayah.. Emak aku pula periang je. Emak menjadi perantara antara aku dengan ayah cos aku takut dgn ayah.. Emak banyak sabar dgn perangai aku dari kecil sampai beso ni. Maaf kan saya ye emak ayah. Semoga diberi kesihatan dan kekuatan utk beribadat. Doakan kejayaan anak mu di perantaun ni. hehehe.. oklah. Nak rehat jap. Insyallah kul 8 nak pergi PDK gedangsa. Ada asgmnnt sikit. Lepas ni aku cerita pasal akak long aku pula. Orang yang paling aku banyak bergaduh dan bertekak.. hehhe... tu cerita masih2 kecil dulu..

TUNGGU..
Wassalam..

No comments:

Post a Comment