Thursday, August 13, 2009

PerGi Tidak akan Kembali


Salam..

dah lama tak menulis. rasanya lebih seminggu. biasalah sibuk dan takde apa yg nak dituliskan. Lagi 10 hari nak puasa. kejap je masa berlalu. Minggu ini Konvo UPSI. so banyak jumpa kawan2 lah. Rindu kat diorang. Tahun depan aku pula. tak sabar nak mengajar. namun masa konvo banyak perkara antara protes yang dilakukan oleh kawan2 aku. aku pun terlibat sama. Mananya tak ada ke jemput Jakly dan Faisal Tahir. Namun bagi aku bukan diorg yg menjadi isu tapi cara dan pengawal yang lemah dalam mengelakan maksiat. Dalam Islam ada bahagian hiburan tapi tak diikuti. satu lagi yang pelik kenapa pusat Islam dan Pensyarah2 tak mebantah. tapi harap diorg ada usaha dalam perkara ini. perbagai pihak memberi pandanagn dan cadanagn apabila wujud protes. Bantahan dilakukan dgn beredar apabila artis naik ke pentas. Diorg menghadiri majlis pembukaan je. Diorg dngr ucapan pengarah dan VC. Apabila artis naik pentas diorg beredar. Aku pun sama. aku g makan dgn kawn kat saudagar. tolong2 cikit. Yang aku tahu ramai yg hadir so rasanya tak menjejaskan majlis. hhheheeh...

hari ini kita semua dikejutkan dgn berita kematian Ustaz Asri ahli Rabani. aku terkejut dgr berita ini. aku dapat tahu pun apabila baca berita harian. Kalau tidak salah, dua kali aku jumpa dia. Itu pun masa KHAT dan program kolej yang lain. Dia seorg yang senang didekati dan peramah. Pernah masa KHAT, aku di tugaskan menjaga rabani. Ustaz Arsilah yang menegur aku dan mengajak makan sama2. Dia jugalah yang buat membuat lawak keatas aku.. kejap je masalh dah berlalu. semoga Allah mencucuri Rahmat pada arwah.

* kat umh. nak teman akak temuduga kahwin..
balik lagi. jgn jeles..

No comments:

Post a Comment