Saturday, August 29, 2009

PeTanG yang penuh harapaN dan BahaGia..


Salam..

Alhamdulilah masih diberi kesempatan menulis dan sama2 menyambut ramadhan kali ini. Hari ini dah 8 hari pose. Tiba2 rasa ingin menulis. Menulis utk melahirkan perasaan dan keluhan diri. Aku hanya mampu mengarapnya sebaik mungkin tapi ia tetap tak sama dengan perkara sebenarnya. Mak apa khbar? Ayah apa Khbr? semua Apa khbr? buat pe.. Harap semua sihat. Agak boringlah kerna cuti banyak sangat. Dari khmis sampai selasa. Ingat nak balik tapi kerja ada. So plan nak siapkan sebelum balik raya. Mengharaplah.. hehehehe... Tapi asyik tangguh kerja je.. Pose kali ni aku buka dan sahur sikit2 je. Nak jaga badan dan kesihatan. Kalau makan banyak nanti letih. Kalau dah letih mesti malas. Kalau malas semua benda tak jadi. Nak tahu tak, dah 3 hari duit takde kerna kad bank rosak. entahlah.. Nak g bank tak sempat dan cuti. Nasib baik ada kawan membantu. Itulah namanya kawan. Thanks ustaz wan.

Pagi tadi lepas sahur kul sahabat baik. Seronok rasanya. Lama tak bual dengan dia. Entah apa mimpinya call pagi. Thanks sabahat. Ingat nak jumpa kerna lama tak jumpa namun apa buat, rezeki takde. Aku sedih sangat kerna ia dah berpunya. Sedih sangat. Mampu senyap dan diam je. Belum masa aku utk "berkawan". Takpelah. Ada hikmat semua ni. Semoga dia selamat sampai umah dan bahagia dengan family. Harap famly dia sihat selalu. Allah uji aku dengan Hati. Ujian hati lebih berat berbandingan ujian lain. Bila aku dapat mendidik hati, insyallah aku akan berjaya dalam hidup.

* sambil2 buat asgmnt dn msj "dia"
sedih dan pilu..



No comments:

Post a Comment