Wednesday, September 30, 2009

Petang yg buat Kita terasa kedil....




Salam...

Hari ni kuliah agak padat. Dari jam 8 hingg 11 n then 2 - 5 petang. Alhamdulilah aku start pose 6 hari ni dengan roomate, Akram. Lepas habis kelas ,terus pulang ke umah. Selepas rehatkan badan jap, terus g solat. Lepas solat terus tengok kartun, One Piece. Lebih kurang jam 6.15, terasa badan bergoyang2. Mula2 ingat kerusi nak patah. Badan terasa goyang2 lagi. Terus terfikir, gempa ke?. Dulu masa tsunami 2006, Kolej aku pun terasa. Itu yang buat aku panik. Terus g balkoni tengok kat luar. Pak Guard n beberapa orang nampak cam panik. Tak lama kemudian dengar pak guard menjerit, turun2. Dalam masa yang sama, housemate aku, adnan juga terasa gegaran. Gegaran terus terasa, aku adnan terus turun bawa. Aku terus jumpa mak kat kampung, Rupanya mak pun rasa gegaran. Kat bawah mula ramai orang, biasalah budak pmpuanlah yang ramai. Yang lelaki reliks je. Ada yang main bola, bersidai2 kat balkoni. Ini antara penyakit masyarakat kita yang tenang kalau tak kena, dah kena baru nak bising dan menyalahkan orang. Kat bawah, jumpa kawan2 dan pegawai2. Masing2 berkongsi cerita.

Apabila berlaku perkara ni, baru terasa kedilnya diri ini. Jika berlaku perkara yang tidak baik, hanya pada Allah aku berserah. Malaysia sudah tak selamat. Selama ini, kita di kata kan bebas dari laluan atau kawasan gempa. Dengan berlaku perkara ni, harap masing2 akan ingat mati. Biasalah denga kemeriahan syawal ni, masing2 lupa dengan tugas hamba. Ramadhan berlalu dan terus berlalu. Gegaran berpaksikan sumatera dengan 7.9 R. Kalau 9 R mahu runtuh banguanan kolej ini. oklah. Layan gambar yang sempat aku tangkap masa kejadian. Sempat jugakan..hehehhe

Wassalam.

No comments:

Post a Comment