Saturday, November 14, 2009

Hati2 bermain Facebook, " Anda diperhatikan" ..

Salam...


FB merupakan satu rakaian perhubungan yang semakin mendapat tempat dikalangan kita terutama kat Malaysia ni.. Aku pun ada FB. Baru 2 bulan rasanya. Itu pun sebab Fs tak boleh buka. Sebelum ni pernah dengar org kata FB ni yahudi buat tapi aku still relaks je. Biasalah just dengar orang kata. Namun baru2 ni aku sendiri terbaca kat satu blog bernama " Satu Ummat". Bila baca tentang perkaitan FB dan yahudi, baru aku nampak. Dalam masa yang sama, aku pernah tengok video tentang Dajjal yang bertajuk " Satu Kedatangan ". Antara perkara penting bagi aku tentang dokumentasi Dajjal tersebut ialah : KAWALAN MINDA. sebelum aku menyambung penulisan aku, baca artikel ini dulu :

Inilah perkembangan laporan tentang Facebook. Laman jejaring sosial,jelas diwujudkan sebagai alat Israel untuk memantau orang-orang Islam dan mendapatkan informasi yang berharga mengenainya. Seperti kita ketahui, di Facebook, para penggunanya boleh memperbaharui status mereka atau meletakkan foto keluarga.

" Menurut Indonésie Magazine yang berpusat di Peranchis, intelektual Israel memfokuskan pada pengguna Facebook, terutama kepada Arab dan Muslim. Israel menggunakan informasi yang diperoleh melalui halaman Facebook mereka itu untuk menganalisis aktiviti mereka dan memahami bagaimana mereka berfikir. Duta besar Israel di Paris menuduh majalah ini dengan “mengungkapkan rahsia bagi musuh."

Facebook merupakan aktiviti rahsia Israel yang ditemukan pada Mei 2001. Gerard Niroux, Profesor Psikologi di Universitas Provence Prancis yang juga menulis buku The Dangers of The Internet, berkata. "Facebook adalah sebuah jaringan intelektual Israel yang terdiri dari psikologi yang memikat para pemuda dari dunia Arab, terutama dari negara-negara yang terletak di dalam jangkauan konflik Israel-Palestin di samping negara-negara di Amerika Latin,"

Niroux mengatakan sejumlah besar orang-orang menggunakan laman jejaring itu untuk bertemu orang lain dan itu sebenarnya tidak baik. "Sangat mudah untuk mengajar orang melihat perempuan," katanya kepada majalah itu.Ini bukan pertama kalinya Israel dituduh menggunakan Facebook untuk memperhatikan orang. Pada bulan April 2008 surat kabar Yordania Al-Haqiqah al-Dawliya menerbitkan sebuah artikel berjudul "The Hidden Enemy" membuat dakwaan yang sama" .

Ni antara laporan yang aku baca. Betul juga apa yg diperkatakan. Musuh islam tidak akan memaksa kita menukar agama atau mengikut agama mereka, tapi mereka akan membuatkan kita lupa dan jauh pada agama kita. Dengan cara apa? . Banyak cara tapi ini dia salah satu caranya iaitu menguasai pemikiran. Dengan FB, mereka mengkaji corak pemikiran kita. Yang paling jelas, FB ini boleh buat kita leka dan lalai.. hehehe.. Salah kita ke FB.. Fikir2kan.

#aku pun kadang2 lalai cos FB..
so salah aku bukan FB.. hati2 ye..

1 comment:

  1. Hati-hati juga dengan SB. Bukan setakat FB. Mereka tak senang kalu ada kebangkitan Islam.

    ReplyDelete