Monday, November 9, 2009

SeRonoK MenCuba...





Salam..

Gomo klate gomo VS Hobin jang hobin!!!!!!!...
Itulah kata2 yang menguasai stadium.. Bergempita malam itu.. Baru2 ni, aku berjaya juga pergi tengok bola secara live kat stadium bukit jalil. Perlawanan akhir Piala Malaysia antara kelantan Vs Negeri Sembilan. Dah lama nak pergi tapi tak kesempatan. Banyak yang aku dapat. Ia membuatkan aku terfikir. Ramainya manusia membuatkan aku tak selesa. Bukan sebab ramainya tapi akhlaknya. Benar kata2 ayah sahabat aku, BOLA.. Buat Orang Lupa Allah. Dalam masa yang sama, ia membuatkan aku berfikir juga, baru ramai ni.. agak2 yang g haji itu cam nelah. Kan lebih ramai... dan cam nelah kat padang masyar. Ia membuatkan aku insaf.. Fikir2kanlah. kepada peminat N9 tahniah atas kemenangan. Yang kalah, sabarlah. Ada hikmat di sebaliknya. kalau menang tak tahulah apa nak jadi. Seronoknya tengok bola kat stadium, membuatkan aku nak g lah. InsyaAllah ada peluang nak pergi lagi. Kepada emak, terima kasih kerna ambil berat dan minta maaf banyak2 kerna buat emak risau. hehehh.. ok je..

Kepada bakal2 guru, pengurusan emosi amat penting. Hal ini kerna akhlak adalah interpretasi emosi bagi seseorang individu itu. Oleh itu, pendidikan emosi perlulah di serap dan digabungjalinkan dalam kehidupan seharian. Ajarlah anak didik dengan pengurusan emosi kerna mereka adalah lambang generasi akan datang. Dengan izin Allah semua akan berjalan seperti yang dikehedaki. Kita hendaklah berusaha untuk yang terbaik..

Akhir kata, seronok mencuba kerna banyak pengalaman dan ilmu aku dapat. Bagi PEMAIN BOLA, SOCCERLAH, bagi PENONTOT SEKOLAHLAH..
wassalam..

#seronok jg mencuba "merisik" awek...
heheh... nak bawa jumpa emak ayah dan g jumpa fmly dia...


2 comments:

  1. Selangor dah tersingkir awal...huuuuu... :(

    ReplyDelete
  2. hahah..
    kesian..kurang g juga separuh..
    johor lagi terkandas awal..

    ReplyDelete